Cara Memasak Resep, Ramadhan.

No comment 10 views



LEMPENG SAYUR CKK
By Cik Kiah Kicen
.
Bahan2:
2 cawan tepung
1 biji telur
Sayur : carrot + daun bwg + cili hijau
1 sdt garam
1 senduk minyak
Air
.
Cara2:
πŸ‘©πŸΌβ€πŸ³ aduk rata semua bahan.
πŸ‘©πŸΌβ€πŸ³kepekatan tidak terlalu cair nanti lempeng nipis atau terlalu pekat nanti susah nak melempeng.
πŸ‘©πŸΌβ€πŸ³ start melempeng tanpa letak minyak.
πŸ‘©πŸΌβ€πŸ³ acik tak de tepung gandum . Biasa campur tepung gandum dgn tepung kek ni. Since tepung habis, guna semua tepung kek self raised ni. Tu yg lempeng acik ni gebu semacam 😬.
πŸ‘©πŸΌβ€πŸ³ kuali? Haa.. bnyak kali org tanya, tu kuali beli kat Mr DIY. Laa ni tak der dah… discontinue item 😜. Sempat la beli 3 biji . Hehe.
.
Lempeng ni acik mmg amik tempahan so tiada secret ingredient kat korang… sbb air tangan tak sama 🀣. Boleh cuba wat bisnes ya . Tak la asik buat lempeng batak saja . ( lempeng kosong) 🀭

source

author
Author: 

    Leave a reply "Cara Memasak Resep, Ramadhan."