Cara Memasak Resep, Ramadhan.

No comment 86 views



LEMPENG SAYUR CKK
By Cik Kiah Kicen
.
Bahan2:
2 cawan tepung
1 biji telur
Sayur : carrot + daun bwg + cili hijau
1 sdt garam
1 senduk minyak
Air
.
Cara2:
??‍? aduk rata semua bahan.
??‍?kepekatan tidak terlalu cair nanti lempeng nipis atau terlalu pekat nanti susah nak melempeng.
??‍? start melempeng tanpa letak minyak.
??‍? acik tak de tepung gandum . Biasa campur tepung gandum dgn tepung kek ni. Since tepung habis, guna semua tepung kek self raised ni. Tu yg lempeng acik ni gebu semacam ?.
??‍? kuali? Haa.. bnyak kali org tanya, tu kuali beli kat Mr DIY. Laa ni tak der dah… discontinue item ?. Sempat la beli 3 biji . Hehe.
.
Lempeng ni acik mmg amik tempahan so tiada secret ingredient kat korang… sbb air tangan tak sama ?. Boleh cuba wat bisnes ya . Tak la asik buat lempeng batak saja . ( lempeng kosong) ?

source

author
Author: 

    Leave a reply "Cara Memasak Resep, Ramadhan."